Certificaat gaat verlopen van Azure Entra ID Enterprise application

Certificaat gaat verlopen van Azure Entra ID Enterprise application

Na verloop van tijd ga je in Microsoft Azure de melding krijgen dat het beveiligingscertificaat van de Enterprise application gaat verlopen. Hieronder de stappen die uitgevoerd kunnen worden om het certificaat te vernieuwen.
  1. Navigeer naar de Microsoft Entra ID Enterprise Applications. Het onderstaande scherm komt in beeld. Verifieer dat het certificaat inderdaad binnenkort gaat verlopen.
  2. Klik de applicatie aan en ga naar Single sign-on.
  3. Klik bij stap 3 op Edit
  4. Er opent zich een nieuw dialoogvenster waarin het nieuwe certificaat toegevoegd kan worden.
  5. Klik op New certificate en klik op Save
  6. Klik op het puntjes menu van het certificaat met de status Inactive
  7. Klik op Make certificate active
  8. Het certificaat is nu vernieuwd. 
  9. Kopieer het de URL die vermeld staat achter App Federation Metadata Url en mail deze naar support@v-r.nl met de melding dat het certificaat van de SAML Single sign-on is vernieuwd. Wij weten dan dat we het certificaat aan onze kant ook moeten updaten.

    • Related Articles

    • Azure Active Directory koppeling

      Inleiding Deze handleiding beschrijft hoe een koppeling gemaakt kan worden tussen de Azure Active Directory van de klant en CrisisConnect. Benodigdheden zijn een Microsoft Azure of een Microsoft 365 abonnement. De koppeling bestaat uit drie ...
    • Microsoft Power Automate

      Azure Active Directory instellingen Om gebruik te kunnen maken van Microsoft Power Automate in combinatie met CrisisConnect dient gebruik gemaakt te worden van de CrisisConnect Azure Active Directory koppeling. Deze koppeling synchroniseert ...
    • Inloggen met je bedrijfsaccount

      Op het inlogscherm van de CrisisConnect beheeromgeving zie je de button 'Bedrijfsaccount - Log in met het bedrijfsaccount van jouw organisatie'. Wat houdt dit in? Bedrijfsnetwerk koppelen aan CrisisConnect Veel organisaties werken met een ...
    • Stappenplan dossiers, processen en widgets: aanmaken en inrichten

      Dossiers vormen de ‘hoofdstukken’ van de app en omvatten de informatie die gebruikers nodig hebben. Je kunt hieraan gebruikers koppelen en het dossier vullen met processen. Dit is eigenlijk de tweede laag, waar je jouw informatie (tekst, ...
    • Uitleg CrisisConnect app - oktober 2022

      Tijdens dit webinar laat Stefan je alle functionaliteiten van de CrisisConnect app zien. Veel kijkplezier!