Gebruiker/Contactpersoon wordt niet weergegeven in app

Gebruiker/Contactpersoon wordt niet weergegeven in app

Je hebt een gebruiker of contactpersoon toegevoegd via de beheeromgeving, maar als de app wordt opgestart dan komt deze niet tevoorschijn bij de contactpersonen, hoe kan dat?
Voordat het antwoord op deze vraag wordt gegeven is het goed om te weten dat alle gebruikers contactpersonen zijn, maar niet alle contactpersonen zijn gebruikers. De contactpersonen in de app zijn dus een mengeling van Gebruikers en Contactpersonen die in de beheeromgeving zijn ingericht. Als we hierna spreken over contactpersonen dan bedoelen we daarmee een gebruiker en/of contactpersoon.
Standaard worden contactpersonen niet getoond in de app. Je krijgt in de app alleen de contactpersonen te zien die relevant zijn voor jouw functie in de crisisorganisatie. Een contactpersoon wordt alleen in de app getoond als aan één van de volgende voorwaarden wordt voldaan:
  1. Bij de contactpersoon is aangegeven dat deze openbaar beschikbaar is. Het veld Openbaar kan aangevinkt worden bij de Gebruiker en Contactpersoon.
  2. De contactpersoon is gekoppeld aan een dossier waartoe de gebruiker toegang heeft via een gekoppelde gebruikersgroep.
  3. De contactpersoon is gekoppeld aan een rooster waartoe de gebruiker toegang heeft. Een gebruiker heeft toegang tot het rooster als:
    1. het rooster openbaar toegankelijk is;
    2. het rooster via een gebruikersgroep toegankelijk is gemaakt;
    3. de gebruiker zelf op het rooster is ingeroosterd.
Wordt niet aan één van deze voorwaarden voldaan dan wordt de contactpersoon niet getoond in de app.

    • Related Articles

    • Gebruiker als contactpersoon tonen in de app

      In de CrisisConnect beheeromgeving kun je 'Contactpersonen' toevoegen en 'Gebruikers'. Wat is het verschil? En wanneer wordt een gebruiker getoond als contactpersoon in de app? Gebruikers Een gebruiker is iemand die toegang heeft tot de app. Hij of ...
    • Ik zie een lege app. Hoe kan dit?

      Een gebruiker heeft een account aangemaakt maar ziet vervolgens een lege app (of een lege omgeving in de webversie), hoe kan dit? De enige manier om gegevens met gebruikers te delen is om gebruikers toegang te geven tot de informatie. Deze toegang ...
    • Contactpersoon toevoegen

      Onder ‘Contacten’ kun je alle contactpersonen/organisaties toevoegen die géén toegang hebben tot de CrisisConnect app (gebruikers van de app moeten toegevoegd worden onder ‘Gebruikers’ en zijn daarmee automatisch een contactpersoon: zie hiervoor ...
    • Stappenplan dossiers, processen en widgets: aanmaken en inrichten

      Dossiers vormen de ‘hoofdstukken’ van de app en omvatten de informatie die gebruikers nodig hebben. Je kunt hieraan gebruikers koppelen en het dossier vullen met processen. Dit is eigenlijk de tweede laag, waar je jouw informatie (tekst, ...
    • Nieuwe gebruiker toevoegen

      Om een nieuwe gebruiker toe te voegen via de beheeromgeving ga je naar Gebruikers > Gebruikers beheren > Nieuwe gebruiker. Je ziet dan het scherm hiernaast.  Naam: voor- en achternaam toevoegen E-mailadres: e-mailadres waarop het account aangemaakt ...