Gebruikersgroepen

Gebruikersgroepen

Gebruikersgroepen kunnen worden aangemaakt om onderscheid te maken in de informatie die via de CrisisConnect app wordt ontsloten. Door gebruikers aan verschillende gebruikersgroepen te koppelen en deze gebruikersgroepen vervolgens aan verschillende dossiers, piketroosters, berichten of incidenten te koppelen, kan informatie worden afgeschermd of gefilterd. Elke gebruikersgroep kan hierdoor een geheel eigen app op maat krijgen, zonder dat er sprake is van ‘vervuiling’ van onnodige documentatie en gegevens.


Gebruikersgroepen aanmaken

Stap 1:
Navigeer naar het tabblad Gebruikers | Gebruikersgroepen om een nieuwe gebruikersgroep aan te maken. Klik op de knop + Nieuwe gebruikersgroep..., vul de gewenste naam in en klik op Opslaan.




Stap 2:
Nadat een gebruikersgroep is aangemaakt kunnen gebruikers aan de groep gekoppeld worden. Klik op de groep en voeg de gebruikers toe die aan de groep gekoppeld dienen te zijn.



Stap 3:
Nadat een gebruikersgroep is aangemaakt en de gebruikers hieraan zijn gekoppeld, moeten de gebruikersgroepen worden gekoppeld aan de inhoud binnen de app (zie dossiers en piketroosters).
    • Related Articles

    • Dossiers: aanmaken en kopiëren

      Onder ‘Dossiers’ kun je alle informatie kwijt die jullie organisatie voor gebruikers wil kunnen ontsluiten. Denk aan de planvorming, checklist, alarmeringslijsten, taakkaarten, plattegronden, werkwijzen, etc. Om alle informatie in de app beschikbaar ...
    • Nieuw rooster aanmaken

      Nieuw rooster aanmaken Stap 1) Navigeer in de beheeromgeving naar de roostermodule door onder ‘PIKETROOSTERS’ op ‘Roosters’ te klikken. Stap 2) Klik op ‘+ Nieuw rooster...’ om een nieuw rooster aan te maken Stap 3) - Vul de naam van het rooster in - ...
    • Nieuwe dienst aanmaken

      Stap 1) Navigeer in de beheeromgeving naar de roostermodule door onder ‘PIKETROOSTERS’ op ‘Roosters’ te klikken. Stap 2) Klik op het gewenste rooster Stap 3) Je komt in het overzichtsscherm van het rooster. Je ziet een lege agenda; om deze agenda te ...
    • Stappenplan dossiers, processen en widgets: aanmaken en inrichten

      Dossiers vormen de ‘hoofdstukken’ van de app en omvatten de informatie die gebruikers nodig hebben. Je kunt hieraan gebruikers koppelen en het dossier vullen met processen. Dit is eigenlijk de tweede laag, waar je jouw informatie (tekst, ...
    • Nieuwe permissiegroep aanmaken en toewijzen

      Om verantwoordelijkheden te kunnen delegeren, kunnen rechten en rollen voor beheerders volledig gepersonaliseerd worden. Geef je een beheerder bijvoorbeeld alleen rechten om dossiers bij te werken, dan zullen andere onderdelen verdwijnen uit het ...