Ik moet opnieuw inloggen hoe kan dit?

Ik moet opnieuw inloggen hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat je af en toe opnieuw moet inloggen in de CrisisConnect app. Dit zou niet nodig moeten zijn en het kan aan de instellingen van de telefoon liggen. Wordt de app regelmatig gebruikt dan wordt de loginsessie automatisch verlengt en blijft de app ingelogd. Wordt de app echter weinig gebruikt en staan de achtergrondservices uitgeschakeld dan is er geen mogelijkheid voor de app om de loginsessie te verlengen. Hoe kun je controleren of de achtergrondservices uitgevoerd worden voor de app? Zie hiervoor de onderstaande stappen voor iOS (iPhone/iPad) en Android.

Verversen op achtergrond aanzetten (iPhone/iPad)

Zet op de iPhone als volgt het verversen op de achtergrond uit:
  1. Tik op de app Instellingen.
  2. Tik op Algemeen.
  3. Tik op Ververs op achtergrond.
  4. Zet bij Ververs op achtergrond de functie aan en kies voor Wifi of Wifi en mobiele data. Kiest u voor Wifi dan verversen apps alleen als er verbinding is met wifi (een thuisnetwerk of gratis wifi van bijvoorbeeld de trein). Bij Wifi en mobiele data halen apps ook informatie op via het mobiele netwerk (de MB's waarvoor u per maand betaalt).
  5. Tik op Vorige.
  6. Alle apps die gebruik willen maken van verversen op de achtergrond worden nu onder elkaar getoond met een schuifknop ernaast. Een groen schuifje betekent dat de app zichzelf ververst op de achtergrond. Een grijs schuifje geeft aan dat dit niet gebeurt. Scroll naar beneden om te zien of het schuifje voor de CrisisConnect app op groen staat.

Achtergrondactiviteit aanzetten (Android)

Bekijk of wijzig de instelling zo op Android-apparaten met Android 11 of nieuwer:
  1. Tik op de app Instellingen.
  2. Tik op Apps.
  3. Tik op de app CrisisConnect.
  4. Zorg dat Wis machtiging bij niet gebruik app uitstaat (schuifje staat naar links).
  5. Tik vervolgens op Mobiele gegevens.
  6. Zorg dat Gegevensgebr. achtergrond toestaan aanstaat (schuifje naar rechts en gekleurd).
  7. Tik vervolgens op Vorige.
  8. Tik op Batterij.
  9. Hier staan 3 opties Onbeperkt, Geoptimaliseerd en Beperkt. Zorg dat hier minimaal Geoptimaliseerd staat aangevinkt, Onbeperkt mag ook.

    • Related Articles

    • Ik zie een lege app. Hoe kan dit?

      Een gebruiker heeft een account aangemaakt maar ziet vervolgens een lege app (of een lege omgeving in de webversie), hoe kan dit? De enige manier om gegevens met gebruikers te delen is om gebruikers toegang te geven tot de informatie. Deze toegang ...
    • Ik ontvang geen notificaties. Hoe kan dit?

      Soms ervaren gebruikers problemen bij het ontvangen van notificaties. Het kan verschillende redenen hebben waarom CrisisConnect geen meldingen meer geeft. We zetten ze hieronder voor je op een rij. Toestel  Staat het geluid uit? Staat de telefoon op ...
    • Inloggen met je bedrijfsaccount

      Op het inlogscherm van de CrisisConnect beheeromgeving zie je de button 'Bedrijfsaccount - Log in met het bedrijfsaccount van jouw organisatie'. Wat houdt dit in? Bedrijfsnetwerk koppelen aan CrisisConnect Veel organisaties werken met een ...
    • (Groeps)chats aanmaken en wijzigen

      Module chat is één van onze modules binnen de CrisisConnect app. Hiermee kun je laagdrempelig en veilig chatten met jouw teamleden. Dit kan in een één-op-één chat en in een groepschat. Zowel een beheerder als een gebruiker kan dit regelen via de app. ...
    • Filtergroepen aanmaken en beheren in de beheeromgeving

      Filtergroepen: hiermee is het mogelijk om groepen Contacten te maken, waarop je in de app kunt filteren. Bijvoorbeeld alle bhv’ers, crisiscoördinatoren of alle leidinggevenden. Of maak een filtergroep met de contactpersonen per locatie. Zo kun je ...