Ik ontvang geen notificaties. Hoe kan dit?

Ik ontvang geen notificaties. Hoe kan dit?

Soms ervaren gebruikers problemen bij het ontvangen van notificaties. Het kan verschillende redenen hebben waarom CrisisConnect geen meldingen meer geeft. We zetten ze hieronder voor je op een rij.


Toestel 

  • Staat het geluid uit?

  • Staat de telefoon op ‘niet storen’ of vliegtuigstand?

  • Staat de telefoon in de energiebesparende modus?

  • Is de applicatie al een keer opgestart sinds de installatie?

  • Hoe actief is de gebruiker met zijn telefoon? Wordt de telefoon veel, af en toe of bijna nooit gebruikt? Bij Android worden apps gedeactiveerd als ze niet worden gebruikt waardoor notificaties niet meer binnenkomen. Dit noemen ze sluimerstand.

  • Komen de notificaties pas binnen als de telefoon ‘unlocked’ wordt? CrisisConnect vaker openen zorgt ervoor dat jouw toestel de meldingen belangrijker maakt.

  • Staat je smartphone op ‘focus stand’ waardoor er geen notificaties mogen doorkomen?

  • Staat ‘gegevensgebruik achtergrond toestaan’ aan of uit? Dit zou ‘aan’ moeten zijn. 

  • Staat gegevensbesparing aan? Dit zou ‘uit’ moeten zijn.

App

  • Heeft CrisisConnect de juiste rechten gekregen? Hier wordt tijdens de installatie van de app om gevraagd, waarna je deze rechten kan accepteren. Je kunt checken of dit is gedaan binnen de app via het tandwieltje ‘Instellingen’ > ‘Account’ > ‘Notificaties’ 


  • Is bij het gebruik van een andere berichten app, bijvoorbeeld WhatsApp, ook vertraging aanwezig? Je kunt dit eenvoudig uitproberen door met meerdere personen bij elkaar te zitten en een groepsbericht te verzenden. Heeft iedereen binnen deze ‘testgroep’ dezelfde provider?

  • Kan het zijn dat de achtergrondgegevens van het gebruik van de app op beperken staat?

Wifi

  • Is de telefoon verbonden met wifi of 5G/4G/3G?

  • Switcht het wifinetwerk frequent?

  • Zijn er op het wifinetwerk (binnen jouw organisatie) wellicht beperkingen ingesteld?


Is het na deze mogelijke verstoringen nog niet opgelost? Dan kan de beheerder van jouw organisatie contact opnemen met Support via support@crisisconnect.nl.



    • Related Articles

    • Ik moet opnieuw inloggen hoe kan dit?

      Het kan voorkomen dat je af en toe opnieuw moet inloggen in de CrisisConnect app. Dit zou niet nodig moeten zijn en het kan aan de instellingen van de telefoon liggen. Wordt de app regelmatig gebruikt dan wordt de loginsessie automatisch verlengt en ...
    • Ik zie een lege app. Hoe kan dit?

      Een gebruiker heeft een account aangemaakt maar ziet vervolgens een lege app (of een lege omgeving in de webversie), hoe kan dit? De enige manier om gegevens met gebruikers te delen is om gebruikers toegang te geven tot de informatie. Deze toegang ...
    • Pushberichten inschakelen op je toestel

      Het is belangrijk dat voor de CrisisConnect app pushberichten ingeschakeld staan op je smartphone of tablet. Zo kan een beheerder jou als gebruiker een bericht sturen, bijvoorbeeld over een incident. Staan pushberichten niet ingeschakeld, dan kan de ...
    • Nieuw rooster aanmaken

      Nieuw rooster aanmaken Stap 1) Navigeer in de beheeromgeving naar de roostermodule door onder ‘PIKETROOSTERS’ op ‘Roosters’ te klikken. Stap 2) Klik op ‘+ Nieuw rooster...’ om een nieuw rooster aan te maken Stap 3) - Vul de naam van het rooster in - ...
    • Release notes v3.6.76

      Wat zit er in deze update? Nieuw in dossiers: zoeken in bestanden Verbeteringen module 'Chat' Push-notificaties verder verduidelijkt Notificeren vanuit de beheeromgeving - Opmaak meegeven Notificeren vanuit de beheeromgeving - Reageren op berichten ...