Soms ervaren gebruikers problemen bij het ontvangen van notificaties. Het kan verschillende redenen hebben waarom CrisisConnect geen meldingen meer geeft. We zetten ze hieronder voor je op een rij.
Toestel
Staat het geluid uit?
Staat de telefoon op ‘niet storen’ of vliegtuigstand?
Staat de telefoon in de energiebesparende modus?
Is de applicatie al een keer opgestart sinds de installatie?
Hoe actief is de gebruiker met zijn telefoon? Wordt de telefoon veel, af en toe of bijna nooit gebruikt? Bij Android worden apps gedeactiveerd als ze niet worden gebruikt waardoor notificaties niet meer binnenkomen. Dit noemen ze sluimerstand.
Komen de notificaties pas binnen als de telefoon ‘unlocked’ wordt? CrisisConnect vaker openen zorgt ervoor dat jouw toestel de meldingen belangrijker maakt.
Staat je smartphone op ‘focus stand’ waardoor er geen notificaties mogen doorkomen?
Staat ‘gegevensgebruik achtergrond toestaan’ aan of uit? Dit zou ‘aan’ moeten zijn.
Staat gegevensbesparing aan? Dit zou ‘uit’ moeten zijn.
App
Heeft CrisisConnect de juiste rechten gekregen? Hier wordt tijdens de installatie van de app om gevraagd, waarna je deze rechten kan accepteren. Je kunt checken of dit is gedaan binnen de app via het tandwieltje ‘Instellingen’ > ‘Account’ > ‘Notificaties’
Is bij het gebruik van een andere berichten app, bijvoorbeeld WhatsApp, ook vertraging aanwezig? Je kunt dit eenvoudig uitproberen door met meerdere personen bij elkaar te zitten en een groepsbericht te verzenden. Heeft iedereen binnen deze ‘testgroep’ dezelfde provider?
Kan het zijn dat de achtergrondgegevens van het gebruik van de app op beperken staat?
Wifi
Is de telefoon verbonden met wifi of 5G/4G/3G?
Switcht het wifinetwerk frequent?
Zijn er op het wifinetwerk (binnen jouw organisatie) wellicht beperkingen ingesteld?
Is het na deze mogelijke verstoringen nog niet opgelost? Dan kan de beheerder van jouw organisatie contact opnemen met Support via support@crisisconnect.nl.