Inloggen met je bedrijfsaccount

Inloggen met je bedrijfsaccount

Op het inlogscherm van de CrisisConnect beheeromgeving zie je de button 'Bedrijfsaccount - Log in met het bedrijfsaccount van jouw organisatie'. Wat houdt dit in?

Bedrijfsnetwerk koppelen aan CrisisConnect
Veel organisaties werken met een bedrijfsnetwerk (active directory). Hierin worden onder andere rechten van medewerkers beheerd. Het is mogelijk om jouw bedrijfsnetwerk te koppelen aan de CrisisConnect app. Hierdoor kunnen je teamleden gebruikmaken van hun bestaande gebruikersnaam en wachtwoord binnen de organisatie. Oftewel, de inloggegevens waarmee ze dagelijks inloggen op hun pc. Handig!



Interessante voordelen voor beheerders én gebruikers
De koppeling van CrisisConnect met jouw bedrijfsnetwerk brengt interessante voordelen met zich mee, zowel voor gebruikers als beheerders.
 
  1. Beheren
    Het beheren van gebruikers wordt efficiënter en vraagt minder handwerk. Nieuwe medewerkers kunnen automatisch uitgenodigd worden voor de CrisisConnect app. Andersom worden CrisisConnect-accounts van medewerkers die uit dienst gaan direct verwijderd. Zo zijn je gebruikers altijd up-to-date.
  2. Veiligheid
    1. De inlog wordt eerst geverifieerd binnen het eigen bedrijfsnetwerk, pas daarna wordt er toegang verleend tot de CrisisConnect app.
    2. Voorkom dat jouw CrisisConnect-omgeving toegankelijk blijft voor personen die daar geen recht meer toe hebben, bijvoorbeeld een werknemer uit dienst.
  3. Gemak
    Maak het makkelijker voor medewerkers doordat ze geen losse inloggegevens meer hebben voor CrisisConnect.
Hoe werkt het? 
Technische informatie (voor de systeembeheerder):
Voor de koppeling met Active Directory maken we gebruik van een SCIM-service voor het synchroniseren van de gebruikers en gebruikersgroepen. Het inloggen verloopt via SAML. Dit werkt met Azure, via een Enterprise app.

Uitleg voor beheerders: wat te doen bij nieuwe collega's?
1) Bij systeembeheerder aangeven dat een vinkje moet worden toegevoegd bij de gebruikersgroep ‘CrisisConnect’.
2) Zelf de gebruikersgroep koppelen aan de aangemaakte gebruiker.

Als je meer wilt weten over deze koppeling, neem dan contact met ons op.


    • Related Articles

    • Azure Active Directory koppeling

      Inleiding Deze handleiding beschrijft hoe een koppeling gemaakt kan worden tussen de Azure Active Directory van de klant en CrisisConnect. Benodigdheden zijn een Microsoft Azure of een Microsoft 365 abonnement. De koppeling bestaat uit drie ...
    • Wachtwoord of e-mailadres vergeten

      Ik ben mijn wachtwoord vergeten Weet je jouw CrisisConnect wachtwoord niet meer? Kies dan onder het inlogscherm voor 'Wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en je ontvangt een e-mail waarmee je jouw wachtwoord kunt resetten. Doe dit direct, de ...
    • Ik moet opnieuw inloggen hoe kan dit?

      Het kan voorkomen dat je af en toe opnieuw moet inloggen in de CrisisConnect app. Dit zou niet nodig moeten zijn en het kan aan de instellingen van de telefoon liggen. Wordt de app regelmatig gebruikt dan wordt de loginsessie automatisch verlengt en ...
    • Pushberichten inschakelen op je toestel

      Het is belangrijk dat voor de CrisisConnect app pushberichten ingeschakeld staan op je smartphone of tablet. Zo kan een beheerder jou als gebruiker een bericht sturen, bijvoorbeeld over een incident. Staan pushberichten niet ingeschakeld, dan kan de ...
    • Filtergroepen aanmaken en beheren in de beheeromgeving

      Filtergroepen: hiermee is het mogelijk om groepen Contacten te maken, waarop je in de app kunt filteren. Bijvoorbeeld alle bhv’ers, crisiscoördinatoren of alle leidinggevenden. Of maak een filtergroep met de contactpersonen per locatie. Zo kun je ...