Met twee-factor-authenticatie wordt jouw identiteit vastgesteld door twee factoren. Je opent
het digitale slot van de app niet met één sleutel, maar met twee. Dit betekent dat je naast het
invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord, een tweede factor nodig hebt: een
verificatiecode. Zo zorgen we ervoor dat jij de enige persoon bent met toegang tot je account,
zelfs als iemand je wachtwoord weet.
Zo schakel je het in
- Zorg dat je de nieuwste versie van de CrisisConnect app op je telefoon hebt staan. Dit
is versie 3.5.16 of hoger. Als updates op jouw toestel automatisch doorgevoerd
worden, hoef je niks te doen. Zo niet, ga dan even naar je store en download de
nieuwste CrisisConnect update.
- Open je CrisisConnect app en ga rechtsboven naar de instellingen (). Kies hier voor 'Account' > 'Profiel' > 'Wijzigen'.
- Je profiel is een afgeschermde omgeving, voer daarom je gebruikersnaam en
wachtwoord in.
- Je bent nu ingelogd in je profiel. Ga in het
menu naar 'Twee-factor-authenticatie'.
- Kies
op welke manier je de verificatiecode wilt
ontvangen en volg de stappen. Je kunt de code ontvangen:
- Per e-mail
- Per sms
- Via een authenticatie-app. De meest veilige optie, omdat een eventuele hacker dan naast jouw gebruikersnaam en wachtwoord ook jouw smartphone fysiek nodig heeft om in te kunnen loggen. Deze codes kunnen niet onderschept worden. Er zijn in de stores verschillende authenticatie-apps beschikbaar.
- Twee-factor-authenticatie is nu ingeschakeld! De verificatiecode wordt gevraagd op de volgende momenten:
- Opnieuw inloggen
- Wijzigen van je wachtwoord
- Aanpassen van je profiel
- Inloggen in de beheeromgeving (voor beheerders)
Verificatiemethoden
| |