Gebruiker als contactpersoon tonen in de app

Gebruiker als contactpersoon tonen in de app

In de CrisisConnect beheeromgeving kun je 'Contactpersonen' toevoegen en 'Gebruikers'. Wat is het verschil? En wanneer wordt een gebruiker getoond als contactpersoon in de app?

Gebruikers
Een gebruiker is iemand die toegang heeft tot de app. Hij of zij wordt door de beheerder toegevoegd en uitgenodigd om een account aan te maken. 
Bij 'Gebruikers' in de beheeromgeving leg je de gegevens vast van deze persoon, ook de contactgegevens. Een gebruiker wordt niet automatisch toegevoegd in de lijst contactpersonen. Gebruikers kunnen op twee manieren getoond worden in de app: door het vinkje op 'Openbaar' te zetten (zie printscreen) of via koppeling aan een dossier. 



Contactpersonen
In de beheeromgeving bij 'Contactpersonen' kun je personen toevoegen die geen gebruiker van CrisisConnect zijn. Bijvoorbeeld externe contacten of afdelingen. Deze personen worden vervolgens getoond in de lijst 'Contactpersonen' in de app. 

Widget 'Contacten'
Binnen de module 'Dossiers' kun je een proces opbouwen met widgets. Waaronder de widget 'Contacten. Hier kies je uit de complete lijst van contactgegevens die staan geregistreerd in de beheeromgeving, dus zowel gebruikers als contactpersonen. 






    • Related Articles

    • Contactpersoon toevoegen

      Onder ‘Contacten’ kun je alle contactpersonen/organisaties toevoegen die géén toegang hebben tot de CrisisConnect app (gebruikers van de app moeten toegevoegd worden onder ‘Gebruikers’ en zijn daarmee automatisch een contactpersoon: zie hiervoor ...
    • Stappenplan dossiers, processen en widgets: aanmaken en inrichten

      Dossiers vormen de ‘hoofdstukken’ van de app en omvatten de informatie die gebruikers nodig hebben. Je kunt hieraan gebruikers koppelen en het dossier vullen met processen. Dit is eigenlijk de tweede laag, waar je jouw informatie (tekst, ...
    • Gebruiker/Contactpersoon wordt niet weergegeven in app

      Je hebt een gebruiker of contactpersoon toegevoegd via de beheeromgeving, maar als de app wordt opgestart dan komt deze niet tevoorschijn bij de contactpersonen, hoe kan dat? Voordat het antwoord op deze vraag wordt gegeven is het goed om te weten ...
    • Filtergroepen aanmaken en beheren in de beheeromgeving

      Filtergroepen: hiermee is het mogelijk om groepen Contacten te maken, waarop je in de app kunt filteren. Bijvoorbeeld alle bhv’ers, crisiscoördinatoren of alle leidinggevenden. Of maak een filtergroep met de contactpersonen per locatie. Filtergroepen ...
    • Berichten versturen vanuit de beheeromgeving naar gebruikers

      Verstuur via de beheeromgeving kun je als beheerder berichten naar gebruikers óf gebruikersgroepen sturen. Deze module is geschikt voor het delen van uitgebreidere informatie dan bijvoorbeeld per sms. Gebruikers ontvangen een push-notificatie op hun ...