Nieuwe gebruiker toevoegen

Nieuwe gebruiker toevoegen

Om een nieuwe gebruiker toe te voegen via de beheeromgeving ga je naar Gebruikers > Gebruikers beheren > Nieuwe gebruiker.
Je ziet dan het scherm hiernaast. 

  1. Naam: voor- en achternaam toevoegen
  2. E-mailadres: e-mailadres waarop het account aangemaakt moet worden
  3. Profielafbeelding: voeg een foto toe van deze gebruiker. Een gebruiker kan dit ook zelf als zijn account is aangemaakt.
  4. Openbaar: wil je dat andere gebruikers deze persoon kunnen zien in de app? Zet dan het vinkje aan. 
  5. Gebruikersgroepen: selecteer de gebruikersgroepen waaraan deze gebruiker toegevoegd mag worden. 

  6. Rechten en rollen: zodra het account is aangemaakt, kun je hier regelen: de toegang tot de app, gebruiker beheerder maken en permissiegroepen voor beheerders (bijvoorbeeld alleen dossiers of alleen piketroosters beheren).
  7. Algemene gegevens: je kunt hier de 'Organisatie' en 'Locatie' voor deze gebruiker invoeren. Deze gegevens worden bij Contactgegevens in de app getoond (niet als vinkje Openbaar uit staat). 
  8. Contactgegevens: vul hier het telefoonnummer of de telefoonnummers in voor deze Gebruiker. Deze gegevens worden bij Contactgegevens in de app getoond (niet als vinkje Openbaar uit staat). 
  9. Overig: hier kun je notities toevoegen, functietitel(s) en tags. Op functietitel(s) en tags kun je zoeken binnen Contactpersonen binnen de app.
  10. AVG: vul hier AVG-gerelateerde gegevens in zoals een bewaartermijn en grondslag.



Sla je Gebruiker op. Deze staat nu in de lijst. Nodig deze gebruiker vervolgens uit om een account aan te maken via 'Uitnodigen'. 

    • Related Articles

    • Rondleiding app voor nieuwe gebruikers

      In de app is een rondleiding beschikbaar. Nieuwe gebruikers, die voor het eerst inloggen in de app, doorlopen een korte handleiding. Zij krijgen deze automatisch te zien. Gebruikers zien waar de app voor bedoeld is en worden gewezen op het belang van ...
    • Gebruiker als contactpersoon tonen in de app

      In de CrisisConnect beheeromgeving kun je 'Contactpersonen' toevoegen en 'Gebruikers'. Wat is het verschil? En wanneer wordt een gebruiker getoond als contactpersoon in de app? Gebruikers Een gebruiker is iemand die toegang heeft tot de app. Hij of ...
    • Nieuwe permissiegroep aanmaken en toewijzen

      Om verantwoordelijkheden te kunnen delegeren, kunnen rechten en rollen voor beheerders volledig gepersonaliseerd worden. Geef je een beheerder bijvoorbeeld alleen rechten om dossiers bij te werken, dan zullen andere onderdelen verdwijnen uit het ...
    • Nieuwe dienst aanmaken

      Stap 1) Navigeer in de beheeromgeving naar de roostermodule door onder ‘PIKETROOSTERS’ op ‘Roosters’ te klikken. Stap 2) Klik op het gewenste rooster Stap 3) Je komt in het overzichtsscherm van het rooster. Je ziet een lege agenda; om deze agenda te ...
    • Importeren/exporteren gebruikers

      Gebruikers kunnen in de beheeromgeving handmatig worden toegevoegd, maar het is ook mogelijk om gebruikers via een Excel-bestand te importeren. Voordeel hiervan is dat bulk bestanden op een snelle en laagdrempelige manier in CrisisConnect kunnen ...