Release notes v3.6.140 (16 mei 2023)

Release notes v3.6.140 (16 mei 2023)

De volgende aanpassingen zijn binnen deze update doorgevoerd.


Module ‘Incidenten’

De module ‘Incidenten’ heeft een grote upgrade gehad. Zowel in de app als beheeromgeving zijn veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Dit is er nieuw:

- App
De wijzigingen betreffen het inzien en communiceren binnen een incident. Het aanmaken van een incident is ongewijzigd.


  • De dashboard-pagina van een incident is vernieuwd. Vanaf hier kun je nu makkelijk navigeren naar de onderdelen. Ook is de styling opgefrist, zodat deze naadloos aansluit bij de hele app. 

  • Nieuwe onderdelen toegevoegd: 

    • Chat
      Bevat de chats die voor dit incident zijn aangemaakt. Een chat waarin teamleden hun aanwezigheid kunnen aangeven en een chat per team worden automatisch aangemaakt. Ook is het mogelijk om zelf chatgroepen toe te voegen.

    • Taken
      In het overzicht zie je alle taken die aan jou zijn toegewezen, samen met de door jou aangemaakte taken (voor jezelf of teamleden). Je kunt reageren op taken en de status aanpassen, bijvoorbeeld naar 'Afgerond'.

    • Logboek
      Inzage in gelogde berichten, zoals waarnemingen, besluiten en taken. 

    • Beelden
      Om situatieschetsen met elkaar te delen, zoals een actueel beeld. Dit kan overkoepelend zijn maar ook per team.

    • Notitieblok
      Een pagina waar je eigen notities kunt toevoegen. Deze zijn alleen voor jezelf inzichtelijk.

    • Teams
      Een overzicht van de teams en personen die gekoppeld zijn aan het incident. Je ziet aan het bolletje of een persoon actief is binnen het incident. Groen = Ja, neemt deel / Rood = nee, neemt geen deel / Grijs = Geen reactie.

- Beheeromgeving

  • De dashboard-pagina van een incident is vernieuwd. 

  • Vernieuwde onderdelen: 

    • Logboek

    • Taken beheren

    • Teams beheren

    • Beelden beheren


Overige aanpassingen binnen deze update 

App > Berichten (belletje rechtsboven)
  • Je kunt ontvangen berichten nu archiveren of verwijderen. 

App > Module ‘Contacten’

  • Het zoeken binnen ‘Contacten’ is verbeterd. Je kunt nu meerdere zoekwoorden ingeven. 

App > Module ‘Piketroosters’ 

  • Je kunt nu aan een rooster en diensten een specifiek pikettelefoonnummer toevoegen. 

App > Pushnotificaties

  • Ontvang je een push-notificatie, bijvoorbeeld van een nieuw bericht, nieuwe chat of piketdienst? Als je hierop tikt navigeer je voortaan direct naar het juiste onderdeel binnen de app. 

App > Bugfixes

  • Het scherm bij het openen van de app (splash screen) is opgefrist. 

  • Je ziet nu in de app terug dat CrisisConnect een tool is van V&R. De logo’s van ConnectTools zijn verwijderd. 

  • Daarnaast zijn er verschillende bugfixes en optimalisaties doorgevoerd die de stabiliteit van de app ten goede komen. 

Beheeromgeving > Instellingen

  • Alle instellingen zijn samengevoegd in plaats van verschillende pagina’s met instellingen met module.

    • Instellingen gebruikers toegevoegd

    • Instellingen active Directory/SCIM-service toegevoegd

Beheeromgeving > Module ‘Piketroosters’

  • Het onderdeel ‘piketpool’ is toegevoegd. Hier kun je de personen toevoegen die binnen het rooster ingezet worden. Vervolgens sleep je de namen eenvoudig naar de dienst. De piketpool maakt het ook mogelijk om eenvoudig personen van een rooster te verwijderen, door ze simpelweg uit de pool te verwijderen. 

  • Het export-bestand is aangepast.

    • Je kunt nu een periode selecteren

    • Je hebt nu een extra tabblad (per gebruiker)

  • In de lijstweergave van de roosters kan nu ook een periode geselecteerd worden.

  • Als je een nieuw rooster aanmaakt of een bestaand rooster wijzigt (Acties > Wijzigen) heb je nu de extra opties: 

    • Veld ‘Tariefgroep’

    • Veld ‘Pikettelefoonnummer’

      • Overschrijft het telefoonnummer van de gebruiker van een dienst.

Beheeromgeving > Bugfixes en overige aanpassingen

  • Foutmelding tijdens het starten van een nieuw incident is verholpen.

  • Het exporteren van chats van een incident werkte niet, dit is opgelost.

  • Gebruikers die werden toegevoegd aan een nieuwe dienst, werden niet automatisch toegevoegd aan de piketpool. 

  • Bij het aanmaken van een nieuwe dienst trad een foutmelding op. 

  • Het aanmaken van een incident lukte niet als de kleur bij ‘Locatieomschrijving’ niet was ingesteld. Dit is opgelost.

  • Bij een incident logboek-item kon de classificatie niet verwijderd worden.

  • Als een team nog gekoppeld was aan een incident scenario kon deze niet verwijderd worden. Dit is verholpen. 

  • Als je een gebruikersgroep wijzigde, was het onvoldoende duidelijk welke gebruikersgroep het was. Nu wordt de naam getoond in het tabblad. 

  • Het logo van V&R is toegevoegd in de footer.



    • Related Articles

    • Release notes v3.6.76

      Wat zit er in deze update? Nieuw in dossiers: zoeken in bestanden Verbeteringen module 'Chat' Push-notificaties verder verduidelijkt Notificeren vanuit de beheeromgeving - Opmaak meegeven Notificeren vanuit de beheeromgeving - Reageren op berichten ...
    • Release notes v3.6.82

      Wat zit er in deze update? Voortgangsbalk bij downloaden Synchronisatie en verversing Verbeteringen module 'Chat' Verbeteringen module 'Berichten' Verbeteringen module 'Incidenten' 1. Voortgangsbalk bij downloaden Tijdens het downloaden van ...
    • Release notes 3.6.95

      De volgende aanpassingen zijn in deze update doorgevoerd. Beheeromgeving > Notificeren Bestanden toevoegen aan je bericht Als je via ‘Notificeren’ in de Beheeromgeving een bericht verstuurt, dan kun je hier nu ook een bestand aan toevoegen. Kies voor ...
    • Incidentenmodule gebruiken vanuit de desktopomgeving

      Nadat je de module hebt ingericht kan je aan de slag met de incidentenmodule. Hieronder een overzicht de stappen die we gaan doorlopen. 2.1 Incident aanmaken en starten vanuit desktopomgeving 2.2 Logboek 2.2.1 Logboek inrichten 2.2.2 Toevoegen van ...
    • Incident starten vanuit de app

      Incident starten vanuit de appBinnen de module ‘Incidenten’ kunnen zowel beheerders als gebruikers crisisteams activeren door een incident op te starten. Beheerders doen dit vanuit de beheeromgeving of via de app. Gebruikers kunnen alleen een ...